צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    חוף בופוט: כפר הדייגים המקסים של קוסמוי

    חוף בופוט, כפר הדייגים קוסמוי, הוא קצת נדיר עבורנו – זהו החוף היחיד בתאילנד שהיינו בו פעמיים.

    כשעברנו לתאילנד היינו קצת סקפטיים לגבי קוסמוי, בעיקר בגלל שהטיסות היו יקרות יחסית ליעדים אחרים ברחבי הארץ.

    מהר קדימה שנתיים ומגפה עולמית אחת, וסאמוי הפכה למקום זול יותר להיות בו.

    חוף בופוט ( Bophut Beach ) – הידוע גם ככפר הדייגים של קוסמוי, הוא החוף שמושך אותנו כל הזמן בחזרה. בופוט – וקוסמוי בכלל – הוא מקום כל כך נחמד להיות בו שגם בזמנים 'רגילים' היינו בוחרים לבוא לכאן.

    אתרי נופש יפים, אוכל טוב, נוף אידילי וקל להגיע אליו מבנגקוק – בכפר הדייגים סאמוי יש הכל בשביל פיסת גן עדן.

    הנה הטיפים והדגשים שלנו לחוף בופוט – כפר הדייגים סאמוי.

    הגעה לקוסמוי ולכפר הדייגים סאמוי מבנגקוק

    ישנן שתי אפשרויות להגיע לקוסמוי – הדרך המהירה והיקרה או הדרך האיטית והזולה. ניסינו את שניהם.

    טוסו ישירות מבנגקוק לסאמוי עם בנגקוק איירווייז

    הדרך המהירה מבנגקוק לקוסמוי עדיפה לאין שיעור אם תצליחו לעמוד במחיר. ישנן מספר טיסות ביום מנמל התעופה סוברנבומי בבנגקוק לשדה התעופה של סאמוי.

    בנגקוק איירווייז היא הבעלים של נמל התעופה וככזה מפעילה את כל הטיסות לסאמוי וממנה. המחירים אכן משתנים. כרגע (מרץ 2021), תוכלו לקבל החזר של כ-4,000 באט לאדם (100 ליש"ט).

    עם זאת, ברגע שהתיירות הבינלאומית תתחדש, המחירים עשויים לזחול חזרה לרמות קודמות שהיו בדרך כלל 6-10,000 באט כל אחת (150-250 ליש"ט)

    טיסות לוקחות שעה מבנגקוק לסאמוי, ועם ההגעה תזכו לשדה התעופה הקטן והיפה ביותר בכל העולם הרחב לדעתי. כמה בריכות שושן יש בטרקלין היציאה של הית'רו?

    המלון שלכם יוכל לארגן הסעה משדה התעופה לחוף בופוט (Bophut Beach), הנמצא במרחק של כ-15 דקות נסיעה.

    טוסו לסוראט תאני וקחו את המעבורת לקוסמוי

    אם כסף הוא חפץ, אתה יכול לשקול את השילוב הזול והעליז של אופציה 2 של טיסה, ואן, מעבורת, ואן.

    טיסה לשדה התעופה סוראט תאני יכולה להיות הרבה יותר זולה. נוק אייר ואייר אסיה טסות לסוראט תאני ושתיהן מפעילות בדרך כלל טיסות משולבות מעבורת. ראיתי את אלה רצים מ -2,500 באט (60) כל החזרה.

    המסלול הזה לוקח קצת יותר זמן – הטיסה היא בערך שעה וחצי, ואז טנדר של שעה למזח המעבורת. קצת המתנה תתרחש, ועוד שעה וקצת על הקטמרן החם והרועש למדי.

    ניתן גם להזמין טיסות ולהעביר / מעבורת בנפרד דרך אתר כמו 12go.

    באופן אישי אנו מעדיפים את הטיסות הישירות, אך גם המעבורת היא חוויה מהנה ובוודאי ידידותית יותר לארנק!

    טיפ מוביל עם המעבורת הוא לשלם 100 באט נוספים (2.50 ליש"ט) על העלייה למטוס כדי להיכנס לתא ה-VIP. היתרון העיקרי של התא האמור הוא מיזוג אוויר פונקציונלי. אתה יכול גם לאמץ את השמש ולשבת בחוץ אבל זה מתחמם! זה בערך 30 דקות נסיעה מהמעבורת חזרה לחוף בופוט.

    איפה להתארח בבופוט

    חוף בופוט (Bophut Beach) הוא רצועה ארוכה הפונה צפונה של חול המתעקל בעדינות עם מים כחולים עזים המשתפלים בעצלתיים על החוף. בופוט יוצר מפרץ רחב שנראה כי הוא מגן עליו מפני הרוח, ומעניק קצב חיים איטי באופן טבעי על שפת הים.

    רוב המלונות ורוב המתקנים מרוכזים בקצה המזרחי של החוף – רחוב גבוה מעין זה צמוד לחוף הים.

    עבור קלות הגישה ללב חוף בופוט, להישאר באזור זה יהיה הימור טוב. המלונות הם בדרך כלל 4 ו -5 כוכבים ולא תמיד באים בזול, אבל לעתים קרובות אתה יכול לקבל הנחות טובות על מחירי המחירון.

    יוקרה 5 כוכבים בלב חוף בופוט

    האהוב עלינו על חוף הים הוא Hansar Samui – תוכלו לקרוא עליו קצת יותר בפוסט הזה על הטיול הראשון שלנו לקוסמוי. למרות שמחירי המחירון תלולים למדי, באתרים כמו Agoda יש לעתים קרובות דילים טובים מאוד על החדרים שלהם, ותוכלו לתפוס מקום ב-Hansar Samui לשני אנשים מצל של יותר מ-2,000 באט (50 ליש"ט) ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר ביום טוב.

    אם אתם מחפשים קצת יותר יוקרה, החדרים שלהם על חוף הים הם יוצאי דופן עם מרפסות גדולות ממש מעל החוף כדי להירגע על פרוסת יוקרה פרטית משלך.

    להנסאר יש את כל המתקנים שהייתם מצפים ממלון 5 כוכבים, והמיקום תחוב ממש ליד הרצועה הראשית אומר שהוא די שקט אך עדיין קרוב מאוד לפעולה. עבור אלה שפשוט לא יכולים לסבול את 10 הצעדים מהמלון אל הים, בריכת השחייה של המלון על חוף הים היא מקום מענג ליהנות בו מקוקטייל שקיעה.

    אם זה מדגדג לכם, תוכלו להזמין את Hansar Samui ב-Agoda דרך הקישור הזה – כמו בקישורים האחרים למלונות בעמוד הזה, אם כן, נקבל עמלה קטנה שהולכת לכיוון עלויות האתר, ולא תשלמו יותר. לנצח לנצח! ל-Agoda יש בדרך כלל את המחירים הטובים ביותר בחוויה שלנו, הם הדרך שלנו להזמנת מלונות.

    Anantara Koh Samui Bophut המפואר לא פחות נמצא ממש בסמוך להאנסאר, הוא בדרך כלל יהיה יקר יותר אך גם נראה נחמד.


    הירשם לקבלת הפוסטים האחרונים:


    וילות חוף מבודדות בכפר הדייגים

    לקבלת אווירה שונה מאוד, תוכלו להביט לקצה השני של חוף בופוט אל וילות החוף הרגועות אך עדיין המפוארות של אתר הנופש זאזן. לאחרונה התארחנו במלון זאזן קוסמוי ואהבנו אותו לחלוטין. הקצה המערבי הזה של חוף בופוט הוא כפר הדייגים בפועל בימים אלה. יש מקבץ של סירות דייגים קטנות שמסתובבות בגלישה ביום ואז יוצאות לים בלילה, ואחר הצהריים הדייגים יורדים לעבוד על כלי השיט שלהם, בדרך כלל עם משפחה ידידותית של כלבים שיבואו לשחק איתכם בעידוד הקל ביותר. זו פרוסה נחמדה של החיים התאילנדיים 'הרגילים' להתבונן בה.

    לזאזן יש מספר יתרונות – הווילות הפרטיות מול החוף יוצאות היישר אל החוף, ואילו וילות הגן מבודדות ושלוות מאוד. אתר הנופש זאזן מסודר היטב – די גדול אך מבלי להרגיש לא אישי; הוא שומר על אווירה ביתית. הם מאוד נמוכים בלקוחות כרגע לצערי כשהמגפה ממשיכה לנגוס – זה אומר שדברים כמו הספא לא פתוחים ולמסעדה יש תפריט קצת יותר מצומצם, אבל אלה לא אי נוחות גדולות והשדרוג בחינם לווילה על חוף הים היה הפתעה נחמדה.

    תוכלו לצאת מהווילה שלכם היישר אל כסא נוח ליום קשה של השתזפות בשמש. אתר הנופש זאזן כולל גם גלשני סאפ וקיאקים שתוכלו להוציא בחינם מתי שתרצו.

    ארוחת הבוקר הכלולה נהדרת עם מבחר של אפשרויות מערביות ותאילנדיות – קאו טום תאילנדי (דייסת אורז) היא גולת הכותרת, כמו גם מגש הפירות הנלווה והקפה שלכם של קפה טרי וחזק או מגוון סוגי תה לתיקון הקפאין של הבוקר. במסעדת Zazen מגישים אוכל יוצא מן הכלל במחירים הרגילים על חוף הים – קארי המסאמן וסטאי העוף היו בלתי נשכחים במיוחד.

    במהלך המגיפה, Zazen מציעים תעריפים נמוכים עד כדי גיחוך – שילמנו 900 באט (25 ליש"ט) ללילה לינה וארוחת בוקר עבור 2 וזה ערך ללא תחרות. שוב הזמנו דרך Agoda – ואתה יכול להזמין Zazen על Agoda עם קישור זה. אני מתכוון, בכנות, 25 quid ללילה בשביל זה!

    להתבודדות של זאזן יש טרייד אוף בכך שאתה צריך ללכת כרבע שעה לאורך החוף כדי להגיע לברים והמסעדות האחרים של בופוט לארוחת צהריים או בערב, אבל זה לא אי נוחות גדולה.

    עוד דבר אחד מקסים על זאזן – השארנו מטען לטלפון בחדר והם החזירו לנו אותו לבנגקוק ואז סירבו לקחת כסף עבור דמי הדואר, שהיו נדיבים מהם ביותר. במיוחד בזמנים קשים לתעשיית המלונאות ולתיירות התאילנדית בכלל, חשבנו שמדובר בנגיעה חביבה מאוד ועוד סיבה להישאר בזאזן לדעתנו.

    איפה לאכול ולשתות בחוף בופוט

    חוף בופוט הוא מקום נהדר לאוכל ושתייה עם מספר אפשרויות מצוינות. בופוט – וקוסמוי בכלל למען האמת – היא לא המקום הזול ביותר בתאילנד, אבל בבופוט תוכלו למצוא איכות טובה לכספכם. כמה דגשים:

    קוקו טאם'ס

    המקום החם של בופוט שאליו נוהרים אנשים מכל רחבי האי. חלל גדול ופתוח חלקית המשתרע על חוף הים – קוקו טאם כמעט תמיד עמוסה ויש לכך סיבה טובה. פיצות עץ ירו נהדרות בעוד שהקוקטיילים והמשקאות נדיבים. קוקו טאם היא אופציה יקרה יותר אבל נראה שאנחנו תמיד נמשכים בחזרה!

    קוקו טאם'ס (Coco Tam's) הוא מרכז ענק לזרם האינסופי לכאורה של ילדים תאילנדים משוגעים מהאינסטה. תיהנו משלל הצילומים שמתרחשים סביבכם, בהם המצולמים מסיטים את מבטם מהמצלמה, צוחקים בזעם, קופצים באוויר, משחררים יונה וכו' לפני שהם מחליטים שהם שונאים את הצילום הזה וחוזרים עליו 100 פעמים. הבידור הוא גם גולת הכותרת. מופע האש הלילי בשעה 8:30 שווה צפייה, ובסביבות השעה 7:15 בחור מופיע בג'ט-פאק על בסיס מים ועושה בערך <> דקות של טריקים כשהוא מכוסה באורות אדומים. זה הרבה יותר מגניב ממה שהמשפט הזה נשמע והתמונה הזאת נראית.

    2 דגים

    חובבי פירות ים יאהבו 2 דגים – המסעדה האהובה עלינו בבופוט ובקוסמוי. מנות פירות ים ענקיות ומוכנות להפליא צצות מהמטבח הקטן והפתוח. התפריט משתנה בהתאם למה שיש באותו יום. כנראה ששווה להזמין מקום מראש בסופי שבוע.

    ארוי די

    הדבר הקרוב ביותר למסעדה תאילנדית יומיומית שמצאנו בחוף בופוט. תחוב בסמטה, צוות בעל ואישה לפצח מצרכים תאילנדיים נחמדים באמת במחירים סבירים מאוד עבור האזור. הם סיפרו לנו שהעסקים צנחו – באופן לא מפתיע – מאז קוביד מכיוון שהמבקרים התאילנדים הרבים לא רצו לעתים קרובות לאכול אוכל תאילנדי. זה חבל שכן זה מקום קטן ומקסים שעושה אוכל נחמד מאוד, במחיר טוב. הבעלים גם יטפל בך היטב ומוציא אבטיח טרי כחטיף, מושלם ביום חם.

    אידיאלי לארוחת צהריים זולה יותר או לארוחה קלה.

    נירוונה

    למטה בקצה המזרחי של חוף בופוט נמצאת נירוונה, שהיא מקום נחמד לארוחת ערב על החוף. כרגע הם פתוחים רק שישי – ראשון ויש להם מאוד צוות שלד, אבל הגברת הבורמזית המרכיבה את כל צוות ההמתנה תמיד מסבירת פנים וידידותית. היא תציב אתכם על החוף ותגיש סרטנים מטוגנים טובים, דגים וגם מנות גדולות ודשנות של צלעות וצ'יפס. מנות נדיבות של יין לשטוף הכל ונירוונה היא בדרך כלל רק מקום נחמד להיות בו. שום דבר מפואר מדי אבל ארוחת ערב שמישה מאוד!

    חוף קארמה

    גם מלון, חוף קארמה היה ממצא טוב עבורנו – כמעט פרוסה קטנה של צרפת צנחה לאמצע קוסמוי. קארמה ביץ' עושה קו טוב בפירות ים בגריל ובצלחות – אהבנו את הדיונון בגריל עם השום, וקו טוב במיוחד בקינוחים. גורמה של בית הקפה הייתה פינוק לא צפוי – שלישיית פינוקים ואספרסו הם פינוק מתוחכם על חוף הים. גם הקרפים ירדו בסערה.

    יש מספר מקומות הגונים לאכול ולשתות ברחבי בופוט – הנ"ל הם רק חלק מאלה שנהנינו מהם במיוחד! אם אתם זקוקים לארוחת בוקר, בדקו גם את המאפייה שמול קוקו טאם.

    מה לעשות בחוף בופוט

    בופוט היא לא בדיוק כוורת של פעילות והדבר הטוב ביותר לעשות לדעתנו הוא פשוט להירגע וליהנות מהנוף הנשגב. ספרים על כסא נוח ביום – טיול לרחוב הראשי לארוחת צהריים, קוקטיילים לשקיעה אצל קוקו טאם וארוחת ערב נשמעים לנו כמו דרך נהדרת לבלות כל יום בחוף בופוט!

    עבור קיאקים וגלישה על גלשן חתירה, אשר המלון שלך סביר להניח לספק בחינם, הזמנים הטובים ביותר הם בשעות אחר הצהריים המאוחרות לפני השקיעה, כאשר הרוח הקלה כבר מתפוגגת ואתה יכול לגלוש על מים צלולים כמו זכוכית.

    יש כמה מקומות ספורט מים ומסאג' לאורך חזית החוף, פשוט לעשות את המחקר שלך על החברות הראשון או יותר טוב עדיין לשאול את המלון שלך לפני שאתה שוכר אופנוע ים או כל דבר אחר. בסופו של דבר לא השתמשנו באף אחד מהשירותים בטיולים שלנו, אבל כששאלנו את השוער של הנסאר הם היו די ברורים באילו חברות להשתמש ומאילו להימנע.

    אחרת – תהנו להיות באחד המקומות היפים בעולם! אתה יכול לקבל תצוגות כאלה ביום:

    תוכלו גם ליהנות מצבעי הערב הקסומים של בופוט כשהשמש שוקעת מעל סאמוי:

    אם תחליטו להתרחק מהחול בבופוט, קוסמוי מלאה במקומות ופעילויות נהדרות. אחד שנמצא במרחק הליכה הוא בית הספר לבישול חליטות המתגאה כמעט בתפריט בית הספר לבישול הנרחב ביותר שראינו אי פעם לבחירתכם. סרטן קליפה רך מטוגן, סלט פרחי בננה, קארי האנגליי צפוני סמיך – הכל שם.

    רחוק יותר, אנו נהנים מטיולי הסירה המנוהלים על ידי Oceana Samui. טיול של חצי יום באיים הסמוכים היה חוויה נהדרת, במיוחד בקו מאדסום – האי המפורסם בזכות מושבת החזירים המשוטטת שלו! גם אתה יכול לרדוף אחרי חזירים ידידותיים סביב חוף ים. בהצלחה לשכנע אותם לעצור לצילום בכל זאת.

    מתי כדאי לבקר בקוסמוי

    בקוסמוי ובאיים אנג תונג של סאמוי, פנגאן וטאו יש דפוס אקלים ייחודי למדי, מה שהופך את הביקור בקוסמוי ובחוף בופוט לקל בזמנים לא שגרתיים של השנה. ביקרנו גם באוגוסט וגם בפברואר ונהנינו ליד שמש מקיר לקיר בשתי הפעמים. סאמוי תמיד חם, אבל בעונת המונסון שלו יהיה מועד לסופות טרופיות בשרניות.

    למרות שבדרך כלל הגשום ביותר מאוקטובר עד סוף דצמבר, כל תקופה אחרת בשנה עשויה להשאיר אתכם עם הרבה שמש, עם שיא העונה היבשה מפברואר עד אפריל. זה כנראה זמן הנסיעה הטוב ביותר עבור מעברי מעבורת גם כן. מאי עד ספטמבר כנראה מביא קצת משניהם – בקושי ראינו טיפת גשם בטיול שלנו באוגוסט בשנה שעברה. יש מעט זמנים רעים לבקר בסאמוי!

    אנו מקווים שנהניתם מהמדריך הקצר הזה לכל הדברים בחוף בופוט, ושתזכו לבוא לבקר באי הפנטסטי קוסמוי בקרוב! התמקדנו באזור אחד אבל ממה שאנחנו יכולים לראות, כל סאמוי הוא מקום פנטסטי למדי להיות בו. הנה מקווה שנראה מבקרים מכל רחבי העולם נהנים ממנו בעתיד הלא רחוק.