צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מה לא לעשות בקוסמוי

    מה לא לעשות בקוסמוי בביקורך הראשון

    הטעויות שאנשים עושים בעת ביקור בקוסמוי יכולות להיות יקרות למדי ויכולות להרוס את החופשה שלכם. עם זאת, האי הוא יעד בטוח מאוד לבקר בו, וטעויות כאלה נמנעות בקלות אם אתה יודעים ממה להיזהר. רוב ההונאות והסיכונים הפוטנציאליים הללו כבר ידועים למדי ואף עשויים להישמע ברורים מאליהם למטיילים מנוסים. עם זאת, קל לשכוח אותם בהתרגשות של גילוי כזה מרגש ואקזוטי יעד חופשה.

    'היו ערניים והישארו קרירים' צריך להיות המוטו שלכם בכל פעם שאתם מבקרים ביעד חדש, במיוחד במדינה זרה. הציטוט הישן "forewarning is forewarning" מסכם את זה יפה, ולכן רשמנו להלן אוסף של בעיות ידועות שיש להימנע מהן בסאמוי.

    לא יודע איך להשתמש ב-1. במוניות סאמוי

    בקוסמוי יש 2 סוגים של מוניות – מוניות עם מונה ו-songthaews (טנדרים המשמשים גם כאוטובוסים). ראשית, וודאו תמיד שהמונה מופעל ואל תקבלו כל דיון קבוע מראש עם הנהג. אם הם כן מציעים מחיר או לא מפעילים את המונה, אמרו בשלווה "Med" ואם הנהג עדיין מסרב, צאו ומצאו מונית אחרת. למרבה הצער, אתה עלול לגלות שזה לא עובד מאוחר בלילה כמו כל המוניות להתחיל באמצעות תשלום קבוע, אז פשוט להתמקח על זה נמוך ככל שאתה יכול.

    Songthaews זולים יותר ממוניות, אבל יש להם מסלול מוגדר כך שהם לא יכולים לקחת אותך בדיוק ליעד שלך. נסיעה בסונגטהאו מנהאטון (החוף המערבי) לצ'אוונג (החוף המזרחי) תעלה לכם לא יותר מ־60 באט. עם זאת, ידוע כי חלק מהנהגים מיישמים תמחור כפול עבור תיירים. מכיוון ש-120 באט זה עדיין די זול ואין דרך להימנע מחיוב יתר מסוג זה, הפתרון הטוב ביותר הוא לחייך, לשלם את המחיר, לרשום את מספר לוחית הרישוי של המונית, לצלם את רישיון הנהיגה ולדווח על כך למשטרה. בכל מקרה, הישארו קרירים.

    לזלזל כמה הכבישים 2. מסוכן

    נהיגה בסאמוי, ובאופן כללי יותר בתאילנד, עלולה להיות מסוכנת במקצת. למעשה, הכבישים כאן מדורגים כמה מהמסוכנים ביותר בעולם. יתר על כן, הכבישים של סאמוי נמצאים בדרך כלל במצב גרוע בשל המספר ההולך וגדל של כלי רכב המשתמשים בהם והאקלים הימי הטרופי שבעונה הנמוכה מקלקל את פני הכביש.

    עם זאת, נהיגה בסאמוי יכולה להיות נעימה מאוד לנהגים מנוסים, זה רק דורש יותר תשומת לב וזהירות, במיוחד אם אתה שוכר אופנוע. זה בהחלט חכם לקחת את זה לאט, במיוחד בלילה. מעל לכל, אל תצפו ממנהיגים אחרים להתנהג כפי שהיו מתנהגים בארצכם. צפו לבלתי צפוי בכל עת.

    לא מתכוננים להונאה הידועה3. מוניטין של סקי אופנועים

    מפוקט, דרך פטאיה ועד סאמוי, הונאות אופנועי ים מגיעות לעתים קרובות לכותרות. הטריק פשוט: אחרי שנהניתם מ-15 או 30 דקות בים, הבעלים של האופנוען טוען שפגעתם במכונית שלו ואתם חייבים לשלם סכומי כסף מופקעים כדי לתקן אותה, אחרת הוא יתקשר למשטרה.

    הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא פשוט לא לשכור אופנוע ים. אם אתה באמת לא יכול לעמוד בפיתוי של כיף על אופנוע ים, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לצלם כמה שיותר תמונות של הרכב, כולל תקריבים של כל נזק קיים, לפני שאתה רוכב עליו. זה עשוי לחסוך ממך הונאה על ידי המפעילים כאשר אתה חוזר לחוף.

    4. לא להיזהר בלילה

    לצאת בלילה בסאמוי זה די בטוח, אבל יש לנקוט כאן את אותם אמצעי זהירות כלליים שהייתם נוקטים בכל מקום אחר בעולם. ערנות היא הדרך היחידה להימנע מצרות כשיוצאים בלילה: כייסים, כייסים ופושעים אחרים הם מיעוט זעיר, אבל הם קיימים בסאמוי. וזה לוקח רק אחד כדי להרוס את הלילה שלך.

    זה חכם לשאת רק את המזומנים שאתה צריך עבור אותו לילה ולהיות דיסקרטי. שימו לב גם שאנשים יכולים להתחמם אחרי כמה משקאות, אז עדיף לא להסתבך בכוויות – השאירו את זה לרשויות מכיוון שהדברים יכולים לצאת מכלל שליטה במהירות.

    אל תהיה ערני לזחילה5. מפחיד

    למרות שקוסאמוי שיפרה מאוד את התשתיות שלה (כבישים, חשמל, בית חולים וכו '), היא עדיין אי טרופי מכוסה בצמחייה עבותה, המגנה על מגוון חרקים וזוחלים. הסיכויים שתיתקלו במרבה רגליים, עקרב או קוברה במהלך החופשה שלכם הם די קלושים, אבל זה עדיין יכול לקרות.

    כדי למנוע ממבקרים בלתי צפויים להיכנס לחדר שלכם, השאירו את החלונות והדלתות סגורים, ואם אתם שומרים את הנעליים בחוץ, בדקו אותן היטב לפני שאתם נועלים אותן. יתושים נפוצים גם בסאמוי, וחלקם נושאים מחלות כגון דנגי, צ'יקונגוניה וקדחת צהובה. אל תשכחו להשתמש בתכשיר דוחה יתושים טוב, במיוחד בין השעות 16:00 ל-20:00, כאשר ה-Aedes aegypti (היתוש שמפיץ את החום הזה) הוא הפעיל ביותר.