צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מזג האוויר בקוסמוי ב אוקטובר

    טמפרטורה

    באוקטובר, שנפל באמצע עונת המונסון, הוא חודש רטוב במיוחד בקוסמוי. גם הטמפרטורות עדיין גבוהות, כמו תמיד באי. הטמפרטורה היומית הממוצעת באוקטובר היא 27 מעלות צלזיוס, מעלה אחת פחות מספטמבר. הטמפרטורה הגבוהה היומית היא סביב 30 מעלות צלזיוס והשפל היומי הוא כ -24 מעלות צלזיוס, שניהם גם מעלה אחת פחות מהחודש הקודם. עליות ומורדות יומיים אלה יורדים מעט במהלך החודש. 1 באוקטובר הוא היום החם ביותר בחודש עם שיא של 31° ונמוך של 26°C; ה-31 באוקטובר הוא הקר ביותר עם טמפרטורה גבוהה של 30 מעלות צלזיוס וטמפרטורה נמוכה של 24 מעלות צלזיוס.

    זה ממוצע יומי נמוך הוא למעשה קר כמו שזה אי פעם מקבל באתר הנופש, כך שאתה יכול ללכת למקומות גרועים יותר! כמו ברוב אתרי הנופש הטרופיים על חוף הים, החום נוטה להיות לא נוח בסביבות הצהריים, ועדיף לצאת לטיולים בבוקר ובערב, בין ממטרי הגשם. גם מי מפרץ תאילנד מתקררים במעלה אחת.

    טמפרטורת הים

    טמפרטורת הים היא כעת 27 מעלות צלזיוס, וזה בדיוק אותו דבר כמו טמפרטורת האוויר.

    גשם

    אוקטובר הופך להיות הגשום ביותר, כאחד מחודשי המונסון, עם סך חודשי של 290 מ"מ של גשם. בחודש יש גם לא פחות מ -16 ימים של משקעים, שהוא המספר הגבוה ביותר של השנה וחמישה ימים מלאים יותר מספטמבר. אוקטובר הוא החודש השני הרטוב ביותר בשנה, אחרי נובמבר. ביום ממוצע באוקטובר יש סיכוי ממוצע של 56% לגשם. יש מעט שונות באחוז זה לאורך כל החודש. היום עם הסיכוי הגבוה ביותר לגשם באוקטובר, אך גם כל השנה, הוא 25 באוקטובר עם סיכוי של 57%.

    שלושה סוגים של משקעים נצפים באוקטובר: גשם קל, גשם מתון וסופות רעמים. גשם קל הוא הנפוץ ביותר ומתרחש ב-46% מכלל הימים הגשומים. סופות רעמים מגיעות למקום השני עם סיכוי של 36%. גשם קל מורגש ב-17% מהימים הגשומים.

    ערפל/לחות

    מספר ימי הערפל גדל מאוד מאז החודש שעבר. עכשיו יש חמישה. עלייה בולטת נוספת בלחות הממוצעת, העומדת כעת על כ-85%.

    ענן

    בהיותו חודש כל כך רטוב, אין זה מפתיע שגם כמות העננים גבוהה מאוד באוקטובר. כיסוי העננים נע סביב 87% במהלך החודש ואינו משתנה הרבה. השיא האבסולוטי נצפה ב-5 באוקטובר עם כיסוי עננים של 88%. זה גם השיא של השנה כולה.

    שעות שמש

    מלבד גשם כבד, יש תוצאה נוספת של כיסוי עננים גבוה. זה מגביל מאוד את כמות אור השמש שמגיעה לחופים. ככזה, באוקטובר יש רק 6 שעות שמש ביום, מספר שלא השתנה הרבה בחמישה חודשים. ממוצע זה של 6 שעות נצפה ממאי עד נובמבר, כאשר עונת המונסון מיני ועונת המונסון בפועל מתרחשות. גם אורך הימים באוקטובר לא משתנה הרבה. היום הארוך ביותר הוא 1 באוקטובר עם סך של 12.02 שעות אור, ואילו 31 באוקטובר הוא הקצר ביותר עם 11.47 שעות אור, ירידה חודשית של 15 דקות בלבד.

    מלונות ב-קוסמוי באוקטובר

    קריסטל ביי ביץ' ריזורט

    אתר הנופש קריסטל ביי ביץ' (Crystal Bay Beach Resort) ממוקם בקצה הצפוני של סילבר ביץ' (Silver Beach). זהו אתר נופש בדירוג 3 כוכבים עם 24 חדרים עם נוף לחוף, לגינה ולים, כולם מצוידים במתקנים בסיסיים, לרבות אינטרנט אלחוטי חינם. המסעדה משקיפה על המים הכחולים ומגישה מאכלים תאילנדיים ובינלאומיים.

    ניו סטאר ביץ' ריזורט

    בצ'אוונג ביץ' (Chaweng) תוכלו לשהות באתר הנופש המעולה בדירוג 5 כוכבים ניו סטאר ביץ' ריזורט. הוא ממוקם ממש על החוף ומוקף בגן טרופי יפה ושליו, ונמצא במרחק של דקות ספורות בלבד מהמסעדות, החנויות, הפאבים והברים של העיירה. המלון כולל רשימה נרחבת של מתקנים ושירותים. יש בריכת שחייה חיצונית, בריכת ילדים, אפשרות לשכור ציוד ספורט מים ויבשה, שירותי כביסה, מרכז עסקים ודלפק מידע לנסיעות עם מידע על כל מיני פעילויות ואתרים באזור.

    בנוסף, הספא מציע מסאג'ים מרגיעים וטיפולים מרעננים, בעוד שמספר מקומות מציעים אוכל ושתייה. מסעדת Lime מגישה מזנון בינלאומי; טרקלין הלובי הוא מקום נהדר ליהנות בו מכוס תה או קפה או להירגע לאחר ארוחת הערב; Chill by the Pool מספק את ההזדמנות לטעום מטבח ים תיכוני מעולה; ו-Destination Dining מציעה את חוויית הסעודה הפרטית האולטימטיבית, עם אוכל בינלאומי ותאילנדי ממנו נהנים בשולחן אישי על החוף ומתחת לכוכבים.

    חופי קוסמוי לאוקטובר

    סילבר ביץ'

    מעט מצפון לחוף לאמאי נמצא חוף סילבר (Silver Beach) הפחות מוכר. חוף טרופי זה, שאורכו 250 מטרים, ממוקם במפרץ קטן ויפה בין לאמאי לבין הגבעות והצוקים המפרידים בין החוף לצ'אוונג. החוף ידוע באופן מקומי בשם האד תונג טה-קיאן (Haad Thong Ta-khian – חוף עצי טה-חיאן). סילבר ביץ' הוא ביתם של ארבעה מלונות ומסעדות שבבעלותם למעשה החוף כולו. עם זאת, גם אם אינכם שוהים באחד המלונות, עדיין מותר לכם ללכת לחוף הים ולשנרקל ולשחות במים החמים בנוחות. סלעים פזורים לאורך שני קצות החוף, ומציעים הזדמנויות מצוינות לשנורקלינג. קיאקים בים הם גם פעילות פופולרית באזור קטן זה.

    ברים ומסעדות

    H ביסטרו

    H ביסטרו היא ללא ספק אחת המסעדות הטובות ביותר בבופוט. כמסעדת הדגל ועטורת הפרסים של אתר הנופש, היא מתמקדת ברמה הגבוהה ביותר של מאכלים המוגשים באווירה קלאסית ואופנתית. הוא פונה לחוף ויש לו את היכולת להושיב 46 סועדים בפנים ועוד 28 על המרפסת החיצונית. האוכל שואב השראה מהים התיכון הצרפתי, אך תוכלו גם ליהנות מאוכל צמחוני ותאילנדי. האוכל שלה מיובא מכל רחבי העולם; יש לובסטרים ממיין, אבל גם צדפות מצרפת ויפן. זהו מקום מצוין לארוחת ערב מפוארת או לקוקטיילים בשקיעה.

    שאק בר אנד גריל

    אפשרות טובה נוספת בבופוט היא Shack Bar and Grill, האהובה בכל הזמנים בלב כפר הדייגים. בניגוד למסעדות רבות אחרות, לצריף אין נוף לים, אלא מסתמך על אוכל ושירות נהדרים. המסעדה היא בעצם בקתת עץ עם צדדים פתוחים ומתמחה ביינות נפלאים, בשר צלוי וצלוי, ואוכל טקס-מקס. מטבח פתוח מעלה ריחות מעוררי תיאבון של דגים ובשר לאנשים העוברים במקום, ואילו מטבח שני הוא מטבח 'רגיל' שבו טבחים מכינים תוספות, מנות ראשונות וקינוחים.

    אטרקציות בקוסמוי באוקטובר

    סאמוי גו קארט

    בעוד שקוסאמוי עוסקת בחופים, טיולים רגליים, חיי לילה וטבע, יש גם כמה דברים פחות צפויים לעשות. אחד מהם הוא טיול קארטינג. Samui Go Kart ממוקם על כביש הטבעת בבופוט. יש לו מסלול של 500 מטר המסומן בצמיגים ישנים צבועים אדום-לבן. אתה יכול לבחור בין שלושה סוגים שונים של kart.

    הראשון מיועד למתחילים ולילדים ומגיע למהירות של עד 40 קמ"ש. הסוג השני מתאים לנהגים מנוסים יותר ויכול להגיע עד 75 קמ"ש. הנועזים והמהירים יכולים לבחור בסוג השלישי, שמגיע למהירות של עד 125 קמ"ש. יש גם קארט כפול זמין, אידיאלי עבור הורה וילד. אזור צפייה מוצלל מאפשר לאנשים שאינם רוצים לנסוע לצפות באחרים מאיצים סביב המסילה. חטיפים ומשקאות זמינים גם כן. Samui Go Kart פתוח מדי יום בין השעות 09:00 ל-21:00.

    חוות הנחשים

    פעילות נוספת המוצעת, במיוחד באחד מימי אוקטובר הגשומים, היא ביקור בחוות הנחשים של אתר הנופש, הממוקמת בג'ונגל של דרום מערב קוסמוי. שם תוכלו להתקרב לכמה מבעלי החיים המפחידים ביותר בתאילנד. החווה כוללת מופעי נחשים, כמו גם מופעי מרבה רגליים ועקראבים. מופעי הנחש נמשכים שעתיים ומתקיימים מדי יום בשעות 11:00 ו-14:00. מופעים משעשעים אך אינפורמטיביים אלה מורכבים מקסמי נחשים שגורמים לנחשים לרקוד, לירוק, להכות ולחשוף את ניביהם.

    הנחשים המשמשים במופעים אלה הם פיתונים וקוברות מלך. המופעים כוללים גם קרב תרנגולים רגוע. מופעי המרבה רגליים והעקראבים מציגים למעשה גבר ואישה עומדים ללא תזוזה בזמן שעשרות יצורים אלה מתהלכים סביבם. המארחים, זוג, ידועים כמלכת העקראבים ומלך המרבה רגליים ושניהם מחזיקים בשיאי גינס. בנוסף למופעים, יש גם גן חיות זוחלים, שבו אתה יכול לראות נמיות, נחשים ותנינים.

    חוות התנינים סאמוי

    תנינים נוספים ניתן לראות בחוות התנינים סאמוי בבופוט. בחווה יש כל מיני זוחלים פרהיסטוריים כמו קיימנים, תנינים סיאמיים, תניני מים מלוחים, אבל גם נחשים ולטאות. תוכלו ליהנות ממופעי תנינים שלוש פעמים ביום והם מרגשים ומהנים לצפייה. הדגשים הם כאשר המאמן משתמש בתנין ככיסא ומכניס את ראשו לפיה של החיה. אולי אפילו תוכלו ללטף את התנין אחרי המופעים, אם כי רק את הזנב שלו! בנוסף למופע התנינים, יש גם מופע נחשים ותערוכה קטנה של בעלי חיים ממולאים. בעלי חיים אחרים שתוכלו לראות בחווה הם תוכים, קופים ולוטרות.