צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מזג האוויר בקוסמוי בדצמבר

    מהו מזג האוויר בקוסמוי בדצמבר

    דצמבר הוא אחד החודשים הטובים ביותר לבקר בקוסמוי, מכיוון שזו תחילתה של העונה היבשה. מזג האוויר בתקופה זו הוא בדרך כלל חם ושטוף שמש, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 24°C ל-30°C. הלחות נמוכה יותר מאשר בעונת הגשמים, מה שהופך אותה לנוחה יותר לפעילויות בחוץ.

    אמנם ייתכנו גשמים מדי פעם, אך הם בדרך כלל קצרי מועד ואינם מפריעים לפעילות היומיומית. הים רגוע וצלול, מה שהופך אותו למושלם לשחייה, שנורקלינג ופעילויות מים אחרות.

    טמפרטורה

    דצמבר הינו סוף עונת המונסון ותחילת העונה היבשה בקוסמוי. דצמבר הוא החודש השני הכי קריר בשנה, אחרי ינואר. טמפרטורת המים במפרץ תאילנד היא סביב 27 מעלות צלזיוס, מושלם לטבילה נעימה בים.

    שעות שמש

    לאחר שבעה חודשים, ממאי עד נובמבר, של 6 שעות שמש בלבד ביום, בדצמבר יש עלייה במספר שעות השמש. כעת, תוכלו ליהנות משבע שעות שמש ביום.

    גשם

    ככל שהשמיים מתבהרים, כמות המשקעים יורדת באופן דרסטי. דצמבר מקבל בסך הכל 150 מ"מ של גשם, הרבה פחות מאוקטובר ונובמבר. ייתכנו כמה ימים של גשם ממושך, אך לרוב אלו רק כמה שעות.

    לחות

    הלחות הממוצעת בחודש דצמבר היא סביב 85%, וזה לח מאוד, אבל זה עדין נחשב אחד החודשים הטובים ביותר לביקור בתאילנד.

    מלונות בקוסמוי בדצמבר

    אימפריאל סאמוי ביץ' ריזורט

    אחת מאפשרויות הלינה הטובות ביותר שתוכלו לעשות היא לשהות באתר הנופש אימפריאל סאמוי ביץ' (Imperial Samui Beach Resort) בצ'אוונג נוי ביץ' (Chaweng Noi Beach). הוא ממוקם ממש על החוף, מול הים ומציע נופים יפים של הזריחה מעל מפרץ תאילנד. יחידות האירוח מחולקות לקטגוריות: סוויטות ג'וניור, סוויטת דלוקס עם חדר שינה אחד, טרסת גן ודופלקס, וגראנד דופלקס עם 2 חדרי שינה. כל החדרים כוללים טלוויזיות בעלות מסך שטוח, מי שתייה חינם, אינטרנט אלחוטי, מגבות חוף ועוד. מתקנים ופעילויות אחרים כוללים ספא, מסעדות עטורות פרסים, בר חוף, שיעורי גילוף פירות, שיעורי גילוף סבון, קורסי צילום ושיעורי בישול תאילנדי.

    ואנה בל

    אתר הנופש ואנה בל (Vana Belle) הוא אתר נופש יוקרתי נוסף הממוקם על חוף צ'אוונג נוי (Chaweng Noi Beach), במרחק של דקות ספורות בלבד מהמסעדות והברים של צ'אוונג ביץ' (Chaweng Beach) ובמרחק של 20 דקות נסיעה משדה התעופה. זהו אתר נופש בדירוג 5 כוכבים הכולל וילות מפוארות המצוידות בכל מתקני הנוחות המודרניים והיוקרתיים כגון טלוויזיות בעלות מסך שטוח, אינטרנט אלחוטי, מקלחות גשם, רצפות מלוטשות מעץ טיק, מרפסות פרטיות, אפשרות לסעודה בחדר 24 שעות ביממה, מיני בר, חדר ארונות, בריכת מים עמוקים פרטית, שולחן עבודה. מתקנים נוספים הם בריכה עם שפת אינסוף על החוף; מרכז כושר הפתוח 24 שעות ביממה; ספא Vana מציע טיפולים וטיפולי בריאות; ספרייה בה תוכלו לקרוא ספרים, להאזין למוזיקה. אתר הנופש כולל גם שתי מסעדות. מסעדת Kiree היא המסעדה המיוחדת המגישה אוכל תאילנדי בבקרים ובערבים.

    שונית הדקלים של אמרי

    בצ'אוונג נמצאת גם שונית הדקלים אמארי. אתר נופש 4 כוכבים זה הינו ממוקם על החוף וממש ליד האקשן של מרכז העיר צ'אוונג ( Chaweng ). אתר הנופש מציע שפע של אפשרויות לינה, עם 20 חדרי סופיריור ביץ' קינג, 16 חדרי משפחה דלוקס תאי וילג', 29 חדרי דלוקס תאי וילג', 31 חדרי דלוקס עם נוף לבריכה ו-84 חדרי דלוקס גרדן ווינג. השירותים כוללים דלפק תיור, שתי בריכות שחייה ובריכת ילדים, השכרת ציוד ספורט מים, ספא, מרכז צלילה PADI וכו'. שתי המסעדות של המלון מגישות אוכל איטלקי או תאילנדי, ויש גם שני מזנוני חטיפים.

    ברים ומסעדות

    בונדי אוסי בר וגריל

    ל-Bondi Aussie Bar &Grill גם בלאמאי וגם בצ'אוונג אין שום קשר לאוכל תאילנדי, אבל זה בהחלט מקום שכיף להסתובב בו. זה חלק מרשת בתאילנד; יש עוד מסעדה בפוקט. בר בונדי (Bondi Bar) ממוקם בלאמאי (Lamai), בתוך כל האקשן, מול סנטרל פלאזה (Central Plaza) הסואנת, הברים וזירת האיגרוף התאילנדית. בר בונדי (Bondi Bar) ממוקם בבניין נפרד בן קומה אחת, ומהווה בור השקיה תוסס בו תוכלו לצפות בכדורגל של הפרמייר ליג ובענפי ספורט אחרים או להאזין למוזיקה חיה. יש מבחר נהדר של קוקטיילים ובירות, והאוכל נהדר. התפריט מורכב מאוכל פאב קלאסי, כגון המבורגרים, פיש אנד צ'יפס, פיצה, סטייק, צלעות ברביקיו ופסטה.

    קובורי מסעדה יפנית

    מסעדה נוספת המגישה אוכל זר היא המסעדה היפנית Kobori במאנאם. זו נחשבת לעתים קרובות למסעדה היפנית הטובה ביותר באי והיא ממוקמת בבניין בן שתי קומות במדרחוב של Maenam. הפנים שלה הוא בסגנון יפני מפוכח והתפריט מכיל מבחר רחב של סושי, סשימי וטפניאקי. המסעדה ידועה גם במבחר הסאקה שלה.

    אטרקציות בקוסמוי בדצמבר

    פארק המים צ'אוונג

    כשהשמיים מתחילים להתבהר וכמות השמש עולה, דצמבר הוא זמן מצוין לבקר בפארק המים צ'אוונג. פארק מים זה הוא חוף כיף ופעילות מים לעשות עם קבוצה של חברים או עם המשפחה שלך. ממוקם במרכז צ'אוונג, הוא נגיש בקלות מכל מקום בעיר. פארק המים צ'אוונג כולל מתנפחים ענקיים בים ליד חוף צ'אוונג. המכשירים הצפים האלה כוללים קיר קרחון לבן בגובה חמישה מטרים שאפשר לטפס עליו ולהחליק ממנו, טרמפולינה ענקית, קטפולטות אנושיות, בול עץ ירוק מסתובב ועוד. אנשים שיכולים להשלים את קורס המחיקה זוכים בפרסים בחינם. זהו מקום המציע אחר צהריים של כיף לילדים, אך גם למבוגרים. ניתן לערוך מסיבות יום הולדת, כמו גם מסיבות רווקים ורווקות. המחירים הם לפי שעה ובמחיר סביר, והבטיחות היא תמיד בראש סדר העדיפויות מכיוון שאתם חייבים ללבוש חגורת הצלה בכל עת.

    מקדש בודהה הגדול

    לתרבות, כדאי לבקר במקדש הבודהה הגדול, הממוקם על אי קטן בחוף הצפון-מזרחי של האי. זוהי למעשה אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בקוסמוי. מקדש הבודהה הגדול ידוע בקרב המקומיים בשם וואט פרה יאי וכולל פסל זהב ענק בגובה 12 מטר של הבודהה, אותו ניתן לראות ממרחק של כמה קילומטרים. האי מחובר ליבשת על ידי כביש מהיר.

    זהו אתר קדוש ואתם מתבקשים להתלבש כראוי בעת הביקור. החצר שמתחת לפסל מלאה תמיד בספקים שמוכרים מזכרות, קמעות, בגדים וכל מיני חפצי אמנות. תוכלו גם לנשנש משהו לאכול באחד מדוכני האוכל הרבים. הזמן הטוב ביותר לבקר הוא בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר המקומיים הולכים לשם כדי להציע אוכל ופרחים ולשרוף קטורת בבסיס הפסל. זה גם הרגע שבו הנזירים משמיעים את קריאת הבוקר שלהם. בלילה הבודהה הגדול מכוסה באור הזרקורים, ויוצר מראה מרשים ואקזוטי באמת.