צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מזג האוויר בקוסמוי במאי

    מהו מזג האוויר בקוסמוי במאי?

    טמפרטורה

    מאי בקוסמוי הוא חודש חם ונעים, בדומה לאפריל. מאי נופל בעונה החמה והוא החודש החם ביותר בשנה בממוצע. הטמפרטורה היומית הממוצעת היא 30 מעלות צלזיוס, מעלה אחת גבוהה יותר מאפריל, יוני, יולי ואוגוסט, שאר חודשי העונה החמה. הטמפרטורה הגבוהה היומית הממוצעת במאי היא 33 מעלות צלזיוס, בעוד הטמפרטורה הנמוכה היומית הממוצעת היא 26 מעלות צלזיוס, שתיהן גבוהות מאי פעם באי. החודש מאופיין בטמפרטורה קבועה כמעט לחלוטין; אין כמעט הבדל ניכר בין הטמפרטורות במהלך החודש. 50% מהימים במאי מסווגים כחמים ו-50% הנותרים כחמים. הים הוא גם חם בנוחות עם טמפרטורה ממוצעת של 28 מעלות צלזיוס, חם כמו המים של מפרץ תאילנד לקבל לאורך כל השנה, מושלם עבור שחייה ופעילויות חוף אחרות.

    שעות שמש

    בחודש מאי חלה ירידה פתאומית בשעות השמש, כאשר עננים נוספים התגלגלו פנימה ומזג האוויר נעשה רטוב יותר. בעוד שבפברואר, מרץ ואפריל היו שמונה שעות שמש, במאי יש רק שש. אורך הימים במאי נשאר זהה במהותו לאורך כל החודש. 1 במאי הוא היום הקצר ביותר בחודש עם 12.28 שעות של אור יום; 31 במאי הוא היום הארוך ביותר עם 12.38 שעות של אור יום. זה רק טיפוס של עשר דקות, וזה כמעט כלום. אורך הימים הוא למעשה די קבוע לאורך כל השנה. זאת בשל מיקומו של אתר הנופש בסמוך לקו המשווה.

    הסיבה הגדולה ביותר לירידה בשעות השמש היא העלייה בכיסוי העננים. אחוז כיסוי העננים עולה במהירות במהלך החודש. עם כיסוי עננים של 68%, ה-1 במאי הוא היום הבהיר ביותר בחודש. אחוז זה מטפס בהתמדה ועד ה-31 במאי כיסוי העננים עומד על 80%.

    גשם

    למרות שמאי נופל בעונה החמה והטמפרטורות דומות לאפריל, העלייה בכיסוי העננים גורמת ליותר גשם מאשר בחודשים היבשים הקודמים. בחודש מאי, סך של 160 מ"מ של גשם יורד במהלך החודש, וזה כפול מהכמות של אפריל. מבחינת סך המשקעים, מאי הוא החודש השלישי הרטוב ביותר בשנה. רק אוקטובר ונובמבר רטובים (הרבה). במאי יש תשעה ימים גשומים. במהלך העונה החמה נמשכת עד אוגוסט, מאי מסמן את תחילת החלק הגשום של השנה. למרות שזו לא עונת המונסון באופן רשמי, העונה היא מספטמבר עד דצמבר, היא פתאום הופכת רטובה משמעותית. תקופה זו נקראת לעיתים עונת המיני-מונסון. הסיכוי למשקעים עולה במהלך החודש. 1 במאי הוא היום היבש ביותר בחודש עם סיכוי של 36% לגשם. היום הגשום ביותר הוא 31 במאי עם סיכוי של 49% לגשם. הסוג הסביר ביותר של משקעים במאי הוא סופות רעמים. הם מתרחשים ב -47% מהימים הגשומים. הסוג השני הנפוץ ביותר של משקעים הוא גשם קל , אשר מופיע על 41% של ימים גשומים.

    לחות

    הלחות כמעט קבועה בחודש מאי, מרחפת סביב 80% מדי יום. במאי יש ארבעה ימים של ערפל.

    מלונות ב-קוסמוי בחודש מאי

    באן סבאי ריטריט וספא

    מקום האירוח באן סבאי ריטריט אנד ספא (Ban Sabai Retreat & Spa) ממוקם ממש על חוף ביג בודהה (Big Buddha Beach) ומשלב יחידות אירוח מבודדות עם טיפולי ספא מרגיעים. ישנם שני סוגים של חדרים: סטנדרט וחוף. לא תצטרך לדאוג לדבר כשאתה נשאר באתר הנופש הזה; לפנק אותך זה מה שהם עושים. הם מציעים תוכניות ניקוי רעלים, תוכניות התחדשות וטיפולי ספא הכוללים ארומתרפיה, אמבטיות אדים, מסאג'ים תאילנדיים, מסאג'י שמן צמחים, קרצוף גוף ורבים אחרים. מקום שמתמקד בבריאות ורווחה, ממוקם על חוף טרופי, אתה יכול לרצות משהו אחר?

    עבודה

    מלון לאנה (Lana Hotel) בדירוג 4 כוכבים מציע סוויטות מלון מפוארות, הממוקמות באזור הפופולרי ביותר של האי, בין בופוט (Bophut), ביג בודהה (Big Buddha) וצ'אוונג (Chaweng). מקום האירוח כולל 77 חדרים וסוויטות מרווחים ומאובזרים היטב, כולם מרוהטים בגימור עץ טיק. המתקנים בחדר כוללים טלוויזיות בעלות מסך שטוח, מגבות מכותנה מצרית ומרפסת המשקיפה על בריכת השחייה.

    ישנם שירותים ומתקנים רבים אחרים גם כן. בריכת השחייה הגדולה מאבן טבעית כוללת מיטות הידרו-תרפיה; יש מרכז כושר עם ציוד מתקדם; שיעורי יוגה וצ'י גונג; כמה מגרשי טניס ומורה לטניס; השכרת רכב, אופנוע ואופניים; וספא יוקרתי ופנטסטי בגן הסודי בו תוכלו ליהנות ממסאג'ים תאילנדיים וארומתרפיים מסורתיים, טיפולי פנים אנטי אייג'ינג, פילינג גוף טבעי ועטיפות גוף לניקוי רעלים. המסעדה מגישה מטבח פיוז'ן עם השפעות מערביות, אסייתיות, תאילנדיות וים תיכוניות, וקוקטיילים נהדרים. רשימת היין שלהם מצוינת גם כן. תוכלו גם לבחור לאכול ארוחת ערב ומשקאות בחדרכם באמצעות שירות החדרים.

    חוף קוסמוי לחודש מאי

     מסיבת פול מון

    בודהה הגדול הוא אזור מתפתח במהירות באי, בעיקר בשל קרבתו לחוף צ'אוונג ולשדה התעופה. זה גם המקום בו תוכלו לתפוס מעבורת לקופנהגן כדי לחוות מסיבת פול מון מפורסמת בעולם.

    חוף ביג בודהה

    חוף בודהה הגדול ארוך ועמוס בבונגלוס ובמסעדות. זהו חוף שקט יחסית, עדיין פופולרי בקרב תרמילאים, אך גם צובר פופולריות בקרב משפחות וקבוצות תיירים. המאפיין העיקרי של בודהה הגדול הוא שהוא נמצא במרחק הליכה מצ'אוונג וחיי הלילה התוססים שלה, ומהמסעדות והחנויות המעולות של כפר הדייגים, אך עדיין נשאר אחד החופים הרגועים ביותר באי. הכביש הראשי מרופד בחנויות צלילה, ברי בירה, פאבים, סופרמרקטים וכו ', כולם משרתים אוכלוסיית גולים גדולה.

    ברים ומסעדות

    למרות שזהו אחד המקומות השקטים יותר באי, בודהה הגדול מציע שפע של מסעדות, מזללות, פאבים ובתי קפה, המציעים הכל, החל מאוכל פאבים ועד מאכלים תאילנדיים ובינלאומיים.

    Saboey Resort & Villas

    מסעדת Quo Vadis היא מסעדה באתר הנופש, המגישה מנות טאפאס דרום אמריקאיות פנטסטיות. ההתמחויות שלו הן פילאקי (שעועית לבנה עם צ'וריסו), פינצ'יטוס תרד וגבינת מצ'גו (קבב כבש, עוף או בקר) ומוס פטה עם מרק גספאצ'ו. המסעדה מציעה אווירה רומנטית, עם שולחנות לאור נרות ליד הבריכה או החוף. יש גם תפריט תאילנדי.

    סיקרט גארדן ביץ' ריזורט ביץ' קפה

    בית הקפה סיקרט גארדן ביץ' ביץ' (Secret Garden Beach Resort Beach Café) הוא חלק מאתר נופש בבונגלו על החוף. בר-מסעדה מהנה זה הממוקם על חוף הים, מוקף בעצי דקל ומציע נופים של קופנהגן. המסעדה פתוחה בין השעות 08:00 ל-00:00 בכל ימות השבוע ומציעה אוכל תאילנדי, אירופאי וים תיכוני. מקום זה פופולרי בקרב גולים ותיירים כאחד ויש בו אווירה ידידותית ונינוחה. בכל יום ראשון בערב יש מוזיקה חיה, ברביקיו על החוף ומזנונים מיוחדים.

    אטרקציות בקוסמוי במאי

    משחק גדול דיג

    זה אולי לא הדבר הראשון שעולה לכם לראש כשאתם חושבים על פעילויות בתאילנד, אבל דיג נהדר הוא בהחלט אחד מהם. מימי מפרץ תאילנד הם ביתם של אינספור מינים של דגים.

    סיורי דיג גדולים מתאימים לכולם, החל מדייגים מומחים ועד מתחילים. סירות הדיג התאילנדיות המסורתיות כוללות כיסויי צל כדי להגן עליכם מפני שמש וגשם, בעוד הקפטן מנווט אל אתרי הדיג הטובים ביותר. עם זאת, האתרים עשויים להשתנות; זו החלטה של הקפטן לאן ללכת, כי הוא מכיר את המים האלה הכי טוב. בדרך כלל המקומות נמצאים מדרום לקוסמוי, כמו מפרץ וואנג, קו טאן וקו מודסום.

    חבילות היום כוללות את כל ציוד הדיג, פיתיונות, הורדה ואיסוף מהמלון, ארוחת צהריים הכוללת שתייה קרה ופירות טריים, ביטוח וציוד שנורקלינג למי שרוצה לקפוץ למים ולהציץ מתחת לפני השטח. בסירות יש גם מנגלים שעליהם תוכלו לצלות את השלל שלכם, אבל תוכלו גם לקחת אותו הביתה אם תרצו. הסירות בדרך כלל יש קיבולת של עשרה עד שנים עשר אנשים. סוגי הדגים שתוכלו לדוג עבורם הם סנאפר, ברקודה, כריש, מקרל, דג מפרש, שלדג וגאר.

    מפלי נה מואנג

    אחד המראות המרהיבים ביותר באי הם מפלי נה מואנג, זוג מפלים מרהיבים הממוקמים כ-12 ק"מ דרומית למפרץ נאתון. הם נגישים בקלות ממש ליד כביש הטבעת הראשי, בערך באמצע הדרך בין דטון ללמאי. ניתן להגיע למפלים ברגל דרך שביל הליכה, אך שימו לב שהוא יכול להיות רטוב וחלקלק. גובהו של נה מואנג 2 הוא שמונים מטרים והוא המפל הגבוה ביותר בקוסמוי. המפלים עצמם חופשיים לביקור, אבל הדרך לשם רצופה בדוכנים שמוכרים מזכרות, אוכל ומציעים סיורים מודרכים באזור.

    פארק הספארי נה מואנג

    פירוש השם נאמטוק נה מואנג (Namtok Na Muang) הוא 'המפלים הסגולים' בתאילנדית, שם שהם קיבלו בגלל הצבע הסגול של פני הסלע שלהם. האזור סביב המפלים הוא מקום פופולרי לשחות בו ולהירגע או לטייל בו. ישנם מספר מסלולי הליכה המאפשרים לכם לחקור את הג'ונגל הצפוף. בין נה מואנג 1 לנה מואנג 2 שוכן פארק הספארי המצוין נה מואנג. שם תוכלו לצאת לרכיבה על פילים, לצפות במופעי קופים וליהנות מסוגים אחרים של בידור. זהו מקום נהדר במיוחד לבקר בו עם ילדים. המפלים הם אלטרנטיבה נהדרת ושקטה לחוף הים. הקפד להביא בגדי ים, נעליים חזקות ומצלמה במהלך הביקור שלך!