צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    אוכל תאילנדי מקומי בקוסמוי

    תיהנו מכמה התמחויות מקומיות להשלמת הטיול שלכם לתאילנד

    כמה מהמאכלים התאילנדיים המקומיים הטובים ביותר שכדאי לנסות בקוסמוי הם מאפיינים שאסור להחמיץ בסצנת האוכל של האי. הרעיון של 3 ארוחות ביום – ארוחות בוקר, צהריים וערב – עדיין אינו חלק מלא מהרגלי האכילה התאילנדיים, שבהם אכילה מועטה ולעתים קרובות רעייה לאורך היום היא עדיין הנורמה. זו הסיבה שאוכל רחוב כל כך פופולרי בתאילנד. אתה יכול לקבל משהו לאכול במחיר סביר כמעט בכל עת ובכל מקום.

    את רוב אוכל הרחוב התאילנדי המוצג להלן אפשר למצוא גם במסעדות סטנדרטיות, אבל לשבת בחוץ על כיסא פלסטיק כדי לטעום חטיף על המדרכה הופך את חוויית האוכל שלכם למגניבה למדי. בסאמוי תוכלו למצוא דוכני אוכל תאילנדי כמעט בכל מקום: לאורך כבישי החוף, ליד מקומות בילוי ליליים (כמו סוי גרין מנגו בצ'אוונג או סנטרל פלאזה בלאמאי), בשווקים ובשווקי לילה, ברחובות הליכה – בעצם, בכל מקום תמצאו המוני אנשים רעבים!

    1. מרק אטריות (gwoy tiao)

    מוגש עם בשר בקר, עוף, חזיר או פירות ים

    טוב עבור:

    • אוכל

    מרק אטריות תאילנדי עשוי מציר עוף, בקר או חזיר ומוגש עם בשר בקר, עוף, חזיר או פירות ים לבחירתכם. בדרך כלל אפשר לבחור את הצורה והגודל של האטריות שלכם – שטוחות רחבות, קטנות או בינוניות שטוחות – ולהוסיף צ'ילי יבש, חומץ לבן או תבלינים אחרים כדי לתבל אותן (בדרך כלל הן מוגשות בלי הרבה עניבת פרפר).

    2. סלט פפאיה (כמו טאם)

    מנה קרה טעימה ומרעננת

    טוב עבור:

    • אוכל

    סום טאם היא מנה קרה וטעימה שמקורה באיסאן, בצפון מזרח תאילנד, אך התפשטה ברחבי המדינה. הוא כולל פפאיה ירוקה מגוררת, שום, עגבניות, שעועית, בוטנים וצ'ילי. סרטן משומר מתווסף אליו לעתים קרובות. סלט פפאיה מוגש בדרך כלל עם עוף או דג בגריל, וקאו ניו (אורז דביק). גרסה מצוינת עם גזר מגורד במקום פפאיה זמינה גם למי שמבקש זאת.

    3. אטריות מוקפצות (פאד תאי)

    המאכל התאילנדי האהוב בכל הזמנים

    טוב עבור:

    • אוכל

    פאד תאי היא אחת המנות האהובות על המבקרים בתאילנד. אטריות דשנות ומוקפצות אלה מתובלות ברוטב דגים, ליים, פלפל צ'ילי אדום, סוכר ורוטב תמרינדי (אליו ניתן להוסיף ביצים, דגים מיובשים, נבטי טופו ושעועית) המוגשות עם שרימפס, עוף או חזיר.

    4. שבת

    טעים, בשרני וקל לאכילה

    טוב עבור:

    • אוכל

    במקור מאינדונזיה, satay הוא מאכל שיפוד של עוף בגריל או בגריל, בשר בקר, חזיר או (מדי פעם) דגים המוגשים עם רוטב בוטנים. לפני הצלייה, הבשר מושרה בכורכום המעניק לו את צבעו הצהוב הייחודי. חטיף פופולרי זה, טעים וקל לאכילה, נמצא בדוכנים שבצדי הדרכים ברחבי סאמוי.

    5. אטריות אורז עם קארי (ג'ין הנום)

    דק דק וטעים

    טוב עבור:

    • אוכל

    חאנום ג'ין (Khanum Jin; לעתים קרובות מכונה באיות שגוי "hanum chin") הן אטריות אורז דקות ופריכות המוגשות עם קארי ירוק או צהוב חריף, כמו גם ביצים קשות וירקות טריים. מנה מסורתית טעימה זו יכולה להיות מוגשת גם עם סלט פפאיה במקום אורז דביק.

    6. אורז עוף צהוב (קאו מוק קאי)

    מנת אורז פופולרית עשירה בטעמים

    טוב עבור:

    • אוכל

    אורז עוף צהוב הוא במקור ממלזיה ומוגש עם בצלי שאלוט מטוגנים, מלפפון פרוס וקערה קטנה של מרק צלול. הצבע הצהוב של האורז נעשה על ידי הרתחתו בתערובת של בצל, שמן, כורכום ואבקת שום. העוף מושרה באבקת קארי, כורכום, כמון, כוסברה ואבקת צ'ילי. השילוב הזה הופך אותה למנה טעימה במיוחד.

    7. שיפודי בשר/דגים/פירות ים עם אורז דביק

    חטיפי ברביקיו טעימים

    טוב עבור:

    • אוכל

    בשר על האש, דגים או שיפודי פירות ים הם קלאסיקת אוכל רחוב בתאילנד. מחזה עוף ועד דיונונים קטנים שלמים, ומנקניקיות ועד פרוסות חזיר, הם זולים ולעתים קרובות תבקשו יותר משיפוד אחד. זה פשוט טעים וממש קל ליהנות ממנו תוך כדי הליכה בשוק לילה.

    8. אורז עוף (קאו מאן קאי)

    קלאסיקה תאילנדית טעימה

    טוב עבור:

    • אוכל

    אורז עוף הוא קלאסיקה של המטבח התאילנדי שמקורו במחוז האינאן בדרום סין. שמו אומר הכל: זה חזה עוף פשוט עם אורז. העוף חלוט והשומן הנוזלי המתקבל – מעורבב עם שום וג'ינג'ר – משמש לבישול האורז. זה מוגש בדרך כלל עם מרק עוף, ירקות טריים ורוטב חם.

    9. פנקייק (רוטי)

    פופולרי בקרב בעלי שן מתוקה

    טוב עבור:

    • אוכל

    פנקייקים תאילנדיים אהובים על ידי אלה עם שן מתוקה. מקורו של לחם שטוח זה בהודו והוא אחד החטיפים הפופולריים ביותר עבור תאילנדים ומבקרים. מוגש עם ביצה, חלב מרוכז, בננה, רוטב שוקולד או ריבה, חטיף זה ניתן לאכול בכל עת של היום.

    10. קוקטיילים

    משקאות מוגשים בכוסות פלסטיק

    טוב עבור:

    • אוכל

    דוכני קוקטיילים הם טרנד חדש בשווקי הלילה וברחובות ההליכה סביב סאמוי. אתה יכול לקבל זריחת מוחיטו או טקילה המוגשת בכוס פלסטיק, ולשתות אותה בזמן שאתה ממשיך בקניות. למרות מחירם הנמוך, קוקטיילים אלה הם לעתים קרובות טובים – אם לא חזקים – כמו המשקאות המעורבים היקרים יותר המוגשים בברים אופנתיים.