צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מקדש הבודהה הגדול בקוסמוי

    מקדש מסורתי עם פסל בודהה מוזהב

    מקדש הבודהה הגדול יושב על אי סלעי קטן ליד הפינה הצפון־מזרחית של קוסמוי. פסל הבודהה המוזהב שלו, הידוע בפי המקומיים וואט פרה יאי (Wat Phra Yai), מתנשא לגובה של 12 מטרים, והוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר באי. המקדש ממוקם בקו פאן, ומגיעים אליו דרך שביל המחבר אותו לאי הראשי. הבודהה הגדול, הנראה ממרחק של כמה קילומטרים, הוא לעתים קרובות נקודת הציון הראשונה שאנשים רואים כשהם מגיעים לקוסמוי באוויר.

    פסל הבודהה הגדול, שנבנה בשנת 1972, ניצב בתנוחת מארה, כאשר כף ידה השמאלית ההפוכה מונחת על הברכיים ויד ימין פונה כלפי מטה. הוא מתאר תקופה במהלך מסעו של הבודהה להארה. הוא הכניע בהצלחה את הפיתויים והסכנות שנזרקו לעברו על ידי דמות השטן מארה על ידי מדיטציה ונשאר רגוע. התנוחה היא סמל ליציבות, טוהר והארה.

    מהם רגעי השיא של מקדש הבודהה הגדול של קוסמוי?

    בסיסו של פסל הבודהה הגדול הוא חצר ואזור מוכרים, שבהם נמכרים קמעות, חפצי דת, בגדים ומזכרות. ישנם עוד 2 פסלי בודהה הממוקמים בביתנים. גרם מדרגות בעיצוב דרקון צבעוני מוביל לאזור הרציף שעליו יושב הבודהה.

    חסידים בודהיסטים באים מדי יום להכין מנחות של פירות ופרחים ולהדליק קטורת בבסיס הפסל. תיירים סקרנים מוזמנים לבוא ולצפות בטקסים הדתיים החינניים הללו בכל שעה ביום. מלבד מתן תובנה על התרבות המקומית, הפלטפורמה מציעה נוף מצוין של החוף והים. בלילה, הבודהה הגדול שטוף בזוהר הזהוב של זרקורים.

    בכל רחבי תאילנד משמש הוואט (wat – מקדש) כמרכז מרכזי לפסטיבלי תרבות. מקדש הבודהה הגדול בקוסמוי אינו יוצא דופן. במהלך פסטיבלים כמו לוי קראתונג או סונגקראן, המקדש הופך להיות עמוס באנשים שמרוויחים ונהנים מהבידור, האוכל והשווקים שהוקמו לחגיגה. החוף הסמוך נקרא במקור באנג ראק, אך בשל הבולטות של המקדש בקצהו המזרחי, הוא ידוע כיום כחוף בודהה הגדול. ישנם מלונות רבים, בתי הארחה, מקומות לאכול ולחנות לאורך קו החוף החולי שלה.

    טוב לדעת על מקדש הבודהה הגדול בקוסמוי

    תוכלו להגיע למקדש הבודהה הגדול על ידי נסיעה בכביש הראשי 4169 לאזור הצפון־מזרחי של סאמוי, לפני שתפנו לכביש 4171. המקדש נמצא כ-3 ק"מ צפונית לנמל התעופה הבינלאומי של סאמוי, 3 ק"מ מזרחית לחוף בופוט, ו-7.5 ק"מ מחוף צ'אוונג.

    המקדש פתוח כל היום, אבל למי שמקווה לתפוס חוויה תרבותית אמיתית, עדיף ללכת בשעות הבוקר המוקדמות. אתה יכול לראות את המקומיים מביאים מנחות למקדש ונזירים מזמרים את מזמורי הבוקר שלהם.

    מכיוון שמדובר במקום קדוש, התלבשו בצניעות. לבשו חולצות או צעיפים לכיסוי הכתפיים, המכנסיים או המכנסיים הקצרים. אסור ללבוש בגדי ים בעת ביקור במקדש הבודהה הגדול.

    מקדש הבודהה הגדול בקוסמוי

    מקום: Road 4171 , בופוט, קוסמוי, סוראט תאני 84320, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 8:00-18:00