צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מקדשים מומלצים בקוסמוי

    המקדשים שחובה לראות בקוסמוי הם נהדרים לחוות את אורח החיים המסורתי של האי ולקחת הפסקה מהחופים המדהימים שלו. בודהיזם היא הדת הדומיננטית בתאילנד, ואחריה דתות עממיות סיניות כמו טאואיזם. וואט הוא השם התאילנדי למקדשים בודהיסטיים וסן ג'או למקדשים סיניים.

    במקדשים ובוואטים החשובים ביותר של קוסמוי יש מבנים יפים השייכים לבודהיזם או קשורים אליו. ביקור במקדשים באי סאמוי ייתן לכם הצצה לתאילנד האמיתית.

    1. מקדש הבודהה הגדול

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    מקדש הבודהה הגדול של קוסמוי (Koh Samui) שוכן באופן מלכותי על קו פאן, אי סלעי קטן מצפון לבופוט. פסל בודהה המוזהב בגובה 12 מטרים, שראשיתו בשנת 1972, הוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בסאמוי. סביב בסיס הפסל יש חצר וקטע למוכרים, שם תוכלו לקנות קמעות, חפצי דת, בגדים ומזכרות. ישנם עוד 2 פסלי בודהה הממוקמים בביתנים.

    המקומיים מתייחסים לעתים קרובות למקדש הבודהה הגדול כאל וואט פרה יאי, ולכן כדאי להזכיר את שמו התאילנדי אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית כדי להגיע לשם. קרא/י עוד

    מיקום: Road 4171, בופוט, קוסמוי, סוראט תאני 84320, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 8:00-18:00

    2. מקדש מפל הין לאד

    מתאים ל: הרפתקאות, צילום, היסטוריה

    מקדש מפל הין לאד ממוקם בג'ונגל טרופי ירוק-עד בקוסמוי, ממש לפני שביל המוביל למפל הין לאד המפורסם. יש בו גינה מקסימה, שביל הליכה, פסלי בודהה שונים, פסלים דתיים ואזור מדיטציה.

    מנזר היער הזה, הידוע גם בשם וואט נאמטוק הין לאד (Wat Namtok Hin Lad), עמוס בדרך כלל רק בסופי שבוע, כאשר המקומיים באים לטאם בון (להרוויח) וליהנות מפיקניק במפל הסמוך. המקדש מוצל ורגוע היטב, מה שהופך אותו למקום נהדר להירגע ולהירגע. קרא/י עוד

    מיקום: Moo 2, אנג תונג, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    טלפון: +66 (0)92 331 9568

    3. וואט פלאי לאם

    מתאים ל: צילום, תקציב, היסטוריה

    וואט פלאי לאם (Wat Plai Laem) הוא מקדש בודהיסטי בחוף הצפון־מזרחי של סאמוי. יש לו תמונה לבנה בולטת בת 18 זרועות של גואניין, אלת הרחמים והחמלה בבודהיזם הסיני.

    וואט פלאי לאם (Wat Plai Laem) מציע הצצה לאמונות סיניות-תאילנדיות, כמו גם לאמנות ואדריכלות בודהיסטית מורכבת. המקדש מוקף באגם יפהפה, מה שמוסיף לתחושת השלווה שלו. קרא/י עוד

    מיקום: Road 4171, בופוט, קוסמוי, סוראט תאני 84320, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    4. גן הבודהה הסודי

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    גן הבודהה הסודי ממוקם בפסגת הר פום, אחת הפסגות הגבוהות ביותר של קוסמוי. פארק הפסלים מציע נופים מלכותיים ואוסף יוצא דופן של פסלים בסביבת ג'ונגל עבותה.

    האתר, הידוע גם בשם נמטוק טאר נים או גן הקסמים, היה פרי יוזמתו של חקלאי פירות סאמוי ותיק, נים תונגסוק. ב-1976 הוא החל להקים כמה פסלים בודהיסטיים בהשראת אפסרה סביב האדמה הירוקה של משפחתו. כיום, גן זה הוא מקום נהדר להירגע בו, הודות לאווירה המיסטית שלו. קרא/י עוד

    מיקום: Na Mueang , קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 9:00-18:00

    5. מה ח'ונרם

    מתאים ל: משפחות, צילום, תקציב, היסטוריה

    וואט קונאראם (Wat Khunaram) הוא מקדש מרשים בסאמוי, שבו נמצאים שרידיו של נזיר בשם לונג פורדאנג (Luong Pordaeng). המומיה נמצאת בתנוחה מדיטטיבית יושבת, ובאופן מפתיע מראה סימנים קטנים של ריקבון.

    עבור חלקם, המראה של אדם מת (מאז 1973) יכול להיות מחזה מזעזע, אבל עבור התאילנדים, זה משהו להרהר בו ולהתפעל ממנו. וואט חונאראם (Wat Khunaram) הוא מקדש בודהיסטי טיפוסי למדי, שאליו מגיעים מדי יום תושבים מקומיים כדי להרוויח ולהתפלל. אתם מוזמנים לקנות קמיעות או לבצע את הטקסים היומיים. קרא/י עוד

    מיקום: כביש 4169, נה מואנג, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    6. טביעת הרגל של בודהה

    טוב עבור: היסטוריה

    טביעת הרגל של הבודהה בקוסמוי יכולה להיות מעט מאתגרת לזיהוי, אבל שווה את המאמץ הנוסף להגיע לשם. הוא נמצא על ראש גבעה ליד גן הפרפרים בלאם נאטיין, כ-2.5 ק"מ צפונית לחוף באנג קאו.

    טביעת הרגל של בודהה מורכבת מ-4 טביעות רגל החרוטות זו על גבי זו. לאחר שתתמודדו עם 163 מדרגות לפסגה, תזכו באחד הנופים המרהיבים ביותר באי.

    מיקום: Namueang , קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 8:00-18:00

    7. מקדש היינאן

    טוב עבור: היסטוריה

    מקדש נאתון האינאן הוא מקדש בצבעים בהירים משנת 1862. הוא ממוקם במרכז נאתון, במורד סוי אנגתונג 4. אתה יכול למעשה לראות את מתחם המקדש מהסמטה.

    ככל שתתקרבו, תראו 2 אריות זהובים עזים למראה השומרים על השער הראשי. הבניין הראשי מוקף גן מוקף חומה, ורעשי תנועה כמעט ולא קיימים בפנים.

    מיקום: Moo 3, Nathon, אנג תונג, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    צילום: כריסטוף95 (CC BY-SA 4.0) שונה

    8. לאם על פגודה

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    מקום האירוח לאם סור פגודה (Laem Sor Pagoda) ממוקם על חוף באנג קאו (Bang Kao), בקצה הדרומי ביותר של קוסמוי (Koh Samui). החלק החיצוני המוזהב של המקדש מנוגד להפליא לשמיים הכחולים ולים הטורקיז שמאחוריו. על הכניסה שומרים שני פסלי לוחם יאק (ענק) הנושאים חרבות, בגדים צבעוניים והבעות מפחידות.

    פסל בודהה ניצב בפתח מאחורי הפסלים. זוהי הזדמנות צילום נהדרת מכיוון שאין שום דבר שיחסום את הנוף שלך.

    מיקום: 99/9 Laem Set Rd , נה מואנג, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    טלפון: +66 (0)63 813 8109

    9. איזה קאו צ'די

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    וואט קאו צ'די (Wat Khao Chedi) הוא מקדש בסגנון סריוויג'איה בקוסמוי, כ־2.5 ק"מ ממזרח לרציף תונג קרוט (Thong Krut). זה נקרא גם פגודת לאם סור, אשר יכול להיות קצת מבלבל כמו יש עוד פגודה Laem Sor מתחתיו על חוף באנג קאו.

    הודות למיקומו של וואט קאו צ'די על ראש הגבעה, תוכלו ליהנות מנופים מרהיבים מנקודת תצפית זו. בימים בהירים, תוכלו לראות את היבשת הסורתנית, מפרץ באנג קאו ולאם סט פוינט, כמו גם את האיים שמסביב כמו קו טאו וקו אבל סאם.

    מיקום: קאו צ'די, טאלינג נגאם, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    10. מה צ'אנג

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    וואט צ'אנג הוא מקדש מעוצב להפליא עם בית ספר צמוד. בבניין המקדש, הממוקם בנאתון, ניצב פסל גדול של בודהה בתנוחת פאנג פראטאנפוראן, כאשר יד אחת מורמת כשהאצבע המורה והאגודל נוגעים בה והיד השנייה (כף היד פונה כלפי מעלה) על ברכיו.

    המקדש ופסל הבודהה נשמרים על ידי 2 פסלי ענק בירוק וזהב. כדי להגיע לוואט צ'אנג, פנו לקצה הדרומי של דרך ת'אווראט פאקדי (Thaweerat Phakdee Road; 4169 Nathon Road) ופנו שמאלה לתוך שטח המקדש.

    מיקום: Nathon, אנג תונג, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    11. מושב פגודת קאו הואה

    טוב עבור: היסטוריה

    מקום האירוח קאו הואה ג'וק פגודה (Khao Hua Jook Pagoda) ממוקם על גבעה בגובה 90 מטרים בבופוט (Bophut), ומשקיף על רצועת הנחיתה של נמל התעופה הבינלאומי של סאמוי (Samui). אם אתם אוהבים לראות טיסות ממריאות ונוחתות, זה המקום לשבת זמן מה.

    According to the temple sign, it contains a replica of Buddha's footprint. Most people come here for the view, as Ko Phangan, Koh Tao, Koh Sam, Koh Lum Noi, Koh Tao Phon and the Great Buddha Temple are visible from this point.

    Location: Bophut, Koh Samui, Surat Thani 84320, Thailand

    12.Wat Kiri Wongkaram

    Suitable for: couples, photography, budget, history

    Wat Kiri Wongkaram is a beautiful white temple with a contrasting roof made of red, green and yellow tiles. There is a small seated Buddha statue in front of the entrance and the temple is guarded by 2 white elephant statues. There is not much to see in this complex except that it contains the mummified body of the Buddhist monk Long Por Roam, which you can see in a glass enclosure.

    Entrance to the temple is free. You can learn more about the life of Long Por Ruam and also witness the activities in the temple and the village. Various events are often held in the temple. To get there, take road 4170 at Ban Saket. Follow him and go through the Elephant Gate at Ban Taling Ngam. You will reach the temple after about 500 meters.

    Location: Taling Ngam, Koh Samui, Surat Thani 84140, Thailand

    Open: daily from sunrise to sunset

    13. וואט קירי מאט

    טוב עבור: היסטוריה

    וואט קירי מאט (Wat Khiri Mat) שוכן על גבעה קטנה בטאלינג נגאם (Taling Ngam), בקצה הדרומי של קוסמוי. ממש מול המקדש נמצאת פגודה גדולה עם פסל בודהה מוקף זכוכית. קשת בדוגמת כחול-צהוב מראה לכם את הדרך למקדש זה, שנמצא בסוף דרך Keeree-Mas.

    מיקום: Moo 4, טאלינג נגאם, קוסמוי, סוראט תאני, 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    14. וואט פרה צ'די לאם סו

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    מלון וואט פרה צ'די לאם סור (Wat Phra Chedi Lam Sur) ממוקם מול האוקיינוס בנה מואנג (Nha Mueang). המקדש יושב מאחור, מוקף בבריכת מים, מה שגורם לו להיראות כאילו הוא בים אנדמן. מקדש זה מרשים במיוחד כאשר צופים בו מפגודת קאו צ'די, הממוקמת על גבעה מעל חוף באנג קאו. מה שתראו הוא כלי גדול, כחול בהיר המוצל על ידי עצי קוקוס.

    מיקום: Moo 4, Na Mueang, קוסמוי, סוראט תאני 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    15. וואט לימונים

    טוב עבור: היסטוריה

    וואט לאמאי הוא המרכז החברתי של הקהילה התאילנדית המקומית בקוסמוי. הוא מארח ירידי מקדשים תוססים לאורך כל השנה, עם קונצרטים, משחקי ירידים, אוכל ואפילו קולנוע תחת כיפת השמיים. ירידי המקדשים נמשכים יותר משבוע, כך שמומלץ לבדוק אחד מהם כשאתם בלאמאי.

    בתוך מתחם המקדש, תוכלו למצוא אולם תרבות המכיל אוסף של חפצים מוזרים מעברו של סאמוי. ניתן לראות כלי נחושת וכלי חרס, כלי בישול, כלים חקלאיים מעץ, חרבות, אופניים עתיקים ותוף טקסי ממתכת בן 2,000 שנה.

    מיקום: 64/12-15, מרץ, קוסמוי, סוראט תאני 84310, תאילנד

    טלפון: +66 (0)77 230 561

    וואט ראטצ'אטהאמראם ה-16

    מתאים ל: צילום, היסטוריה

    וואט ראטצ'אטהאמראם (Wat Ratchathammaram) הוא מקדש בודהיסטי לאורך כביש הטבעת של סאמוי. הוא נקרא גם וואט סילה נגו, שפירושו 'נחש אבן' באנגלית. ניתן לראות נחשים רבים חצובים באבן סביב המתחם.

    במקדש עתיק זה יש מבנה מפואר בחימר אדום עמוק, אשר מוסיף לאווירה המסתורית אך השלווה של המקדש. החדר הגדול שבו הוא שוכן קודר למדי, וקירותיו מגולפים לחלוטין בסצנות מחייו של הבודהה. מיקומו של המלון, הממוקם על חוף הים, מציע נופים מרהיבים של החוף המזרחי של קוסמוי (Koh Samui).

    מיקום: 60/22 Moo 2, בופוט, קוסמוי, סוראט תאני 84320, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    17. וואט פראדום

    מתאים ל: זוגות, צילום, תקציב, היסטוריה

    וואט פראדום הוא מקדש בודהיסטי בקוסמוי שנבנה לפני כ -250 שנה. הוא האמין כי המקדש הוא העתיק ביותר על האי. בנוסף למקדש עצמו, בוואט פראדום יש גם אולם עץ מלא בכתבי קודש עתיקים ובגילופים מקושטים.

    כאשר אתה נכנס לשטח המקדש, אתה מיד מרגיש אווירה שלווה מאוד, לעתים קרובות עם כמעט שום מבקרים אחרים בסביבה. ישנם אזורים קרירים ומוצלים בהם תוכלו לברוח מחום היום וליהנות מהנוף של המקדש ושטחו השקט.

    מיקום: Moo 1, Na Mueang, קוסמוי, סוראט תאני, 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה

    18. וואט נארה צ'ארואן סוק

    מתאים ל: זוגות, צילום, תקציב, היסטוריה

    Wat Nara Charoen Suk הוא מבנה מקדש ייחודי בכך שיש לו מגדל ארוך ודק מאוד שנבנה בחזיתו. במקדש אותנטי זה יש בניין ישן מאוד ומעניין לחקור אותו.

    כדי למצוא אותו, סעו מבאן ליפא נוי בכביש 4169, קחו את 4174 ועקבו אחריו כאילו אתם הולכים לבסיס חיל הים. אחרי שעברנו את ביג ג'ון ריזורט ומסעדת מאכלי ים הכביש פונה בחדות שמאלה ומשם זה רק עוד קילומטר משמאלכם לכביש הכניסה.

    מיקום: Moo 2, ליפא נוי, קוסמוי, סוראט תאני, 84140, תאילנד

    פתוח: כל יום מזריחה עד שקיעה