צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    אוכל תאילנדי מקומי בקוסמוי

    תיהנו מכמה התמחויות מקומיות להשלמת הטיול שלכם לתאילנד

    רוב האוכל התאילנדי המקומי הטוב ביותר שכדאי לנסות בקוסמוי זמין בכל רחבי המדינה, אבל כמה מהם הם מאכלים מיוחדים של האי ודרום תאילנד. תוכלו לטעום את כל המאכלים הטעימים הללו במהלך חופשה בקוסמוי, ואפילו ללמוד כיצד להכין אותם באחד מבתי הספר הרבים לבישול תאילנדי המוצעים באי המפורסם הזה במפרץ תאילנד.

    אוכל תאילנדי נחשב לאחד המטבחים הבריאים ביותר בעולם. במשך מאות שנים, שפים תאילנדים מחפשים את האיזון המושלם בין 5 הטעמים העיקריים – חמיצות, מתיקות, מליחות, מרירות וחריפות – במנות שהם מכינים ובמהלך הארוחה כולה שהם מגישים.

    1. מאכלי ים

    שפע של מים בסאמוי

    טוב עבור:

    • אוכל

    בהיותו אי, ברור כי פירות ים הוא אחד המאכלים האהובים ביותר בקוסמוי. נוכחותו של אזור מוגן גדול – הפארק הלאומי הימי אנגתונג – כמה קילומטרים צפונית-מערבית לחופי סאמוי הופכת את המים המקיפים את האי לעשירים למדי בחיים ימיים.

    בקוסמוי תוכלו ליהנות מדגים, רכיכות, סרטנים, לובסטר, דיונונים, סרטנים ואצות שנתפסו טריים על בסיס יומי. פירות הים של קוסמוי, המוכנים בסגנון תאילנדי, עם תמרינדי קוקוס, לימון, ג'ינג'ר או בזיליקום, הם חסרי תקדים בפופולריות.

    2. מילה

    פינוק מתוק ומענג

    טוב עבור:

    • אוכל

    קלמה היא ממתק מתוק ודביק העשוי מקמח אורז דביק, סוכר דקלים וקרם קוקוס. הקינוח התאילנדי הטעים הזה הוא המומחיות של דרום תאילנד, ליתר דיוק מקוסמוי בשל מטעי עצי הקוקוס הרבים שהיו אחד המשאבים הכלכליים החשובים ביותר של האי.

    קלמה היא המקבילה התאילנדית לקרמל הצרפתי. המקום הבולט ביותר למצוא אותו הוא בשוק היומי הין טה והין יאי. הוא זמין גם בשווקים טריים רבים ברחבי קוסמוי.

    3. טום יאם

    המרק התאילנדי הפופולרי ביותר

    טוב עבור:

    • אוכל

    טום יאם (באנגלית: Tom Yum) הוא אחד המאכלים הפופולריים ביותר בתאילנד. המתכון המקורי למרק צלול, חריף וחמוץ זה מגיע מצפון־מזרח תאילנד ולאוס. הפופולריות הגוברת שלו בתאילנד ובדרום מזרח אסיה הביאה לשינוי קל של המתכון המקורי, בהתאם לאזור שבו הוא מוכן.

    הטום יאם האהוב בקוסמוי מוכן כמובן עם פירות ים ושרימפס שמוסיפים למרכיבים הטריים הנדרשים כמו למון גראס, גלנגל, מיץ ליים, רוטב דגים, עלי כפיר ליים ופלפל צ'ילי כתוש. כשאתם מזמינים טום יאם במסעדה, שימו לב שהגרסה התאילנדית של המרק הזה חריפה מאוד, ולכן עדיף לבקש גרסה מתובלת קלות.

    4. כרית פרה

    אורז מטוגן תאילנדי

    טוב עבור:

    • אוכל

    קאו פאד פירושו 'אורז מטוגן' בתאילנדית, והוא נחשב כמעט לאוכל פאראנג ('זר' בתאילנדית) בגלל המחסור בתבלינים. קאו פאד, התשובה המקומית לאוכל מהיר, היא מנה רב-תכליתית, שכן ניתן להכין אותה עם מבחר גדול של מרכיבים, כולל עוף, חזיר, סרטנים וסרטנים. אתה יכול אפילו להוסיף טופו אם אתה טבעוני או צמחוני.

    במקור ממרכז תאילנד, המרכיבים הבסיסיים הם אורז יסמין, ביצה, שום, רוטב צדפות, רוטב סויה, מלח וסוכר. כל המרכיבים מוקפצים בווק ומעניקים לו טעם מעושן למדי, המנה מוגשת חמה עם תוספות כמו פרוסות מלפפון, סלט, ליים ופרוסות עגבניות.

    5. פאד תאי

    האטריות המטוגנות האהובות בתאילנד

    טוב עבור:

    • אוכל

    פאד תאי היא אחת המנות האייקוניות ביותר בתאילנד. מנת אטריות מוקפצת זו הוכנסה לסיאם במהלך ממלכת איוטאיה, ומאמינים כי היא ממוצא סיני ו/או וייטנאמי. המרכיבים הבסיסיים שלו הם אטריות אורז, ביצה, טופו, ממרח תמרינדי, רוטב דגים, שום, שאלוט, פלפל צ'ילי אדום, סוכר דקלים ופולי סויה.

    בדומה לקאו פאד (אורז מטוגן), תוכלו לשנות את המרכיבים כך שיתאימו לצרכים התזונתיים שלכם. מנה זו זמינה כמעט בכל מסעדה, דוכן רחוב ושוק לילה בקוסמוי.

    6. כרית קאי עם מה מואנג

    עוף מוקפץ וקשיו

    טוב עבור:

    • אוכל

    קאי פאד מד מה מואנג ( Kai phad med ma muang ) – הידוע בכינויו 'אגוזי קשיו עוף' באנגלית – הוא אחד המאכלים האהובים על המבקרים בתאילנד. הוא מכיל צ'ילי מיובש, פלפל אדום/צהוב/ירוק, בצל, בצל ירוק ועשבי תיבול תאילנדיים, מוקפץ עם עוף ואגוזי קשיו.

    זהו מבוא טעים למטבח התאילנדי מכיוון שהוא בדרך כלל חריף למדי. מוגש עם אורז לבן, קאי פאד מד מה מואנג משלב מגוון גדול של טעמים שיכולים לרצות את כולם.

    7. אני שם

    סלט תאילנדי נעים

    טוב עבור:

    • אוכל

    במקור מלאוס, סום טאם הוא סלט קר נפוץ ברחבי דרום מזרח אסיה. הוא נאכל בדרך כלל עם עוף בגריל ואורז דביק, ומרכיביו העיקריים הם צ'ילי חם, סוכר דקלים, רוטב דגים וליים חמוץ, כולם מצופים בטיט חימר (או גרניט) ועלים לפני שמוסיפים אותם לפפאיה (מנגו, גזר) פרוסה דק (מנגו, גזר). או ירקות מוצקים אחרים) סלט.,

    למתכון מתווספים גם מרכיבים אחרים, כמו שרימפס או סרטנים מיובשים, עגבניות, שעועית, חציל תאילנדי נא ובוטנים קלויים קצוצים. סום תם היא מנה נעימה מאוד, נפוצה בקבוצות של חברים או משפחה.

    8. שבת

    בשר על שיפודים

    טוב עבור:

    • אוכל

    סאטה היא מנה של בשר ברביקיו מתובל – עוף, חזיר, בקר, דגים, עז או כבש – המוגשת על שיפוד ומוגשת עם רוטב בוטנים. מנה זו מגיעה במקור מג'אווה, אינדונזיה, אך היא נפוצה מאוד במדינות רבות בדרום מזרח אסיה.

    מכיוון שאוכל רחוב נפוץ מאוד בתאילנד, תוכלו למצוא סאטאי כמעט בכל מקום, כולל דוכני רחוב, מסעדות ושווקים. בקוסמוי תוכלו לטעום סאטאי בשווקי המדרחוב המתקיימים מדי שבוע בעיירות הנופש המרכזיות צ'אוונג, למאי, בופוט ומאנאם.

    9. טום קה קאי

    פינוק בריא, חריף וחמוץ

    טוב עבור:

    • אוכל

    טום קה קאי (Tom Kha Kai – מרק גלנגל עוף) הוא מאכל חריף וחמוץ וטעים. כמו מאכלים מסורתיים רבים של לאוס ותאילנד, המרכיבים העיקריים שלו הם חלב קוקוס, גלנגל, כפיר ליים, למון גראס, כוסברה, פטריות קש, מיץ ליים, פלפל צ'ילי ועוף.

    חלב קוקוס משפר את טעמי עשבי התיבול המשמשים להכנת מרק זה. טום קה קאי הוא אחד המאכלים האהובים על נופשים בתאילנד.

    10. מסמן קארי

    תבשיל חריף עדין

    טוב עבור:

    • אוכל

    קארי מסאמן הוא מאכל מוסלמי המוגש בדרך כלל עם בשר בקר או עוף, אך לעיתים ניתן להגישו עם בשר חזיר. המנה העסיסית הזו – שעשויה מתפוחי אדמה, גזר, הל, קינמון, כוכב אניס, כמון, עלי דפנה, מייס ואגוז מוסקט – היא מנה דשנה ומתובלת בעדינות. הוא נאכל בדרך כלל עם אורז לבן כדי ללוות את הטעמים העשירים.